maandag 6 januari 2014

Winter? Laat maar komen!






Oké, ik geef het toe. Normaal gesproken ben ik echt tegen de winter. Of beter gezegd: tegen de sneeuw. Ik vind het zo koud en brrr ik kan daar gewoon niet tegen. Ook niet tegen die ijzige wind die je vaak krijgt als je bijvoorbeeld fietst. Weet je wel? Die pijnlijke oren die je daarvan krijgt. Tenzij je een muts of oorwarmers draagt. (wat ik je hierbij dan ook meteen zal aanraden). En dan ook nog koude handen! Hoe vervelend is dat wel niet. Zelfs al draag ik handschoenen, de kou prikt er moeiteloos doorheen. Resultaat: Pijnlijke vingers. En dat allemaal wil ik heel graag voorkomen. Maar goed, dat heb ik nog maar alleen over de kou gesproken. Misschien moet ik ook even de andere dingen benoemen. Een hele droge huid bijvoorbeeld. Af en toe ook nog wel eens extra chagrijnig en dat is ook niet echt leuk. Nu vraag je je vast af waar dit hele bericht naar toe gaat? Tips voor de winter! Ik ben benieuwd of jullie er iets mee kunnen. Ik zelf in ieder geval wel.



1. Tegen een droge huid is vaseline echt iets wat ik in mijn huis moet hebben. Vooral tijdens de koude dagen. Het zorgt ervoor dat mijn huid tijdens de winter niet droog aanvoelt en ik ook niet last heb van dat pijnlijke, droge gevoel.

2. Natuurlijk voor op de fiets of gewoon voor buiten: Handschoenen, sjaal, oorwarmers en een muts. Dat is natuurlijk wel logisch. Bijna iedereen draagt die dingen tijdens de winter periode. Maar nog even over die handschoenen... stiekem neem ik er voor dit jaar twee die ik over elkaar kan doen.

3. Dit is echt iets wat vooral bij mij werkt en dus hoeft het niet bij jou te werken, maar alsnog is het iets heel handigs voor de winter: Warme chocolademelk. Hoe fijn is het om thuis te komen en een heerlijke kop met warme chocolade melk te vullen. Het is ten eerste hartstikke lekker, maar ook nog eens goed voor je humeur. Althans, bij mij dan. Waarom eten de meeste vrouwen anders chocola als ze verdrietig zijn? (En stel al is het niet goed voor je humeur, is het altijd nog lekker voor je smaakpapillen en werkt het ook nog eens verwarmend)

4. Verwen jezelf met heerlijke douchegel met geur van kaneel of gemberkoek. Echt iets wat super lekker ruikt voor tijdens de winter. Een typische winter geur.

5. Warme sokken en pyjama! Ik weet niet of jullie dat ook altijd doen, maar meestal als ik thuis kom van een lange dag en ik daarna niets meer ga doen dan alleen thuisblijven, trek ik mijn pyjama en warme sokken aan. Ik vind dat serieus echt heel lekker zitten en het is vooral fijn als ik het koud heb.

6. Handig tegen droge handen: Handlotion! Het hand je handen heel mooi en zacht. En nog een kleine tip voor als je gaat slapen: Sokken om je handen en voeten helpt ook tegen droge handen (en voeten)

7. Van mutsen krijg ik altijd heel statisch haar. Ik heb wat oplossingen voor dat probleem opgezocht en vond vervolgens iets heel handigs. Een lekker haarmasker of een klein spraytje haarlak kan nog eens goed helpen tegen statisch haar.

8. Warme chocolademelk is niet echt heel lekker in de ochtend, dus gebruik daarom een lekker kopje thee om goed voor de dag op te warmen.

9. Een warm voetenbad is ook erg fijn voor je voeten.

10. Mijn allerlaatste tip: Geniet ondanks het koude weer ook nog van de winter. Eigenlijk ziet alles er wel heel gezellig uit.


Laat de winter maar komen!

Groetjes,

Dimphy.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten