zondag 19 januari 2014

Haar sneller laten groeien

Mijn haar is eerlijk gezegd echt vreselijk. Het is niet lang, niet dik en ik ben gewoon heel teleurgesteld omdat het niet goed groeit. De laatste tijd ben ik veel gaan uitproberen en heb ik overal op internet zitten kijken voor tips om je haar beter te laten groeien en ik heb er een paar gevonden. Ik probeer ze nu zelf ook al uit en nu maar hopen dat het werkt!


1: Verzorg je haar goed! Gebruik bijvoorbeeld een goede shampoo en conditioner die ook echt bij je haar type past. Zelf weet je misschien wel wat goed is voor je haar, dus gebruik dat zoveel mogelijk. En ook niet te vaak je haren wassen, dat is ook niet goed voor je haar. Ook moet je niet al te veel je haren krullen of stylen want al die hitte maakt het er zeker niet beter op! Daarnaast is een haarmasker af en toe ook niet verkeerd.

2: Een gezonde hoofdhuid. Denk aan bijvoorbeeld heel voorzichtig je hoofdhuid masseren met je vingers. Dit is heel goed voor je hoofdhuid en als je een gezonde hoofdhuid hebt, groeit je haar in principe veel beter.

3:  Voldoende eiwitten eten. Dat klinkt vrij logisch toch? Ik eet best vaak vis en dat is echt heel goed voor je haar! Net zoals noten en eieren en vlees. (magere vlees).

4: Kijk uit bij het kammen of borstelen van je haar. Als je haar bijvoorbeeld nat is, breekt het sneller dan dat het droog is. Probeer dus niet je haar te kammen als het nat is. Je kan er wel met bijvoorbeeld je vingers doorheen.

5: Water! Water is goed voor heel je lichaam, dus ook je haar. Het zorgt voor sterker haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten