maandag 6 januari 2014

DIY: Maskertjes!

Hoi hoi. Droom jij ook niet van een zachte huid? Eentje die heerlijk aanvoelt? Ik namelijk wel! Daarvoor heb ik hier twee soorten maskertjes die jullie zelf kunnen maken. Natuurlijk kan je er ook eentje uit de winkel halen. De DA, Etos, De Tuinen of misschien Kruidvat, maar ik vind zelf dat dit een stuk leuker is. En het resultaat van deze twee maskertjes, vind ik zelf ook fijner dan van die in de winkel. De producten zijn namelijk heel fijn en natuurlijk.




Masker nummer 1:
Eigenlijk is deze heel erg simpel om klaar te maken. Het enige wat je nodig hebt, is een verse komkommer uit de koelkast of uit de winkel en een blender of iets anders waarmee je de stukjes die je gaat snijden kleiner kan maken. Ja, stukjes. Je snijd de komkommer in stukjes (wat jullie vast vaker doen als jullie komkommer eten) en gooit die stukjes vervolgens in de blender of in iets anders wat jullie gebruiken. Vervolgens zorg je dat de stukjes komkommer helemaal tot sap zijn veranderd. Het aantal stukjes maakt eigenlijk niet uit, dat kan je makkelijk zelf bepalen. Ik doe altijd iets extra's zodat ik het nog een keer de volgende dag kan gebruiken, maar dat hoeft niet per se. Je kan er ook voor kiezen om het gewoon één keer te gebruiken en misschien (als je ervoor kiest om het nog een keer te doen) de volgende keer weer nieuwe stukjes te nemen.


(Dit zal ik voornamelijk voor je gezicht gebruiken!)

Masker nummer 2:
Zelf vind ik het iets minder makkelijk dan het eerste masker, maar ik had het ervoor over en uiteindelijk kostte het ook niet een hele erge moeite. Wat je eerst moet doen, is een balsem maken. Hiervoor gebruik je het volgende: Olijfolie, witte wijn en eiwit. Meng vervolgens gelijke delen van deze producten (olijfolie, witte wijn en eiwit) en klop ze tot een glad mengsel. Als jij denkt dat het glad genoeg is, ben je klaar. Breng dit balsem aan op de onaangename plekken. Wat je ook kan doen is gewoon een mengsel van gelijke delen water en alleen olijfolie. Toch raad ik je het eerste aan. 

(Dit masker is toch echt het best voor je huid. Dus niet op je gezicht smeren)

Groetjes! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten