zondag 12 januari 2014

Mijn ervaring met de kapper

Hoi! Sorry dat ik gister niets heb geplaatst, maar ik was naar de bioscoop en daarna had ik geen tijd meer om nog iets op mijn blog te zetten. Hiervoor sorry!
Ik denk dat veel van jullie naar de kapper gaan of het thuis laten knippen, maar mijn ervaring met de kapper heeft ervoor gezorgd dat ik niet meer naar de kapper ga. In plaats daarvan laat ik mijn moeder mijn haar knippen, want die kan gewoon makkelijk mijn punten knippen.
Ik heb twee verschillende ervaringen met de kapper, die ik allebei ga vertellen. Ik begin met mijn iets mindere ervaring.



Eerste ervaring:
Mijn zus moest haar haren laten knippen en toen kwam de kapper dus bij ons thuis. Ik heb gekeken hoe ze mijn zus haar haar knipte, en ergens vond ik dat wel eng. Ik zag best wel flinke stukken eraf gaan, maar ik vond het best mooi. Ik wilde het natuurlijk ook! Het mocht ook van de kapper, waardoor ik op de stoel kwam zitten en zij hetzelfde met mijn haar deed. Maar goed, het lengte verschil tussen mijn zus en mij was best groot, dus het kon niet hetzelfde worden. Daar had ik ook niet aan gedacht aangezien ik nog maar negen jaar of ietsjes ouder was. Naja, de kapper dus klaar en ik in de spiegel kijken, was mijn haar dus flink verpest. Het was te kort en het zag er niet uit! Mijn haar was al dun, maar nu kon je dat flink zien. En het was gewoon veel te kort geknipt. Sindsdien ben ik niet meer naar de kapper gegaan. Ook omdat ik hoor dat kappers veel te veel afknippen. Vooral bij de puntjes. Zelfs al geven mensen een bepaalde lengte aan.  Natuurlijk is dat niet altijd zo, maar dat heb ik in ieder geval gehoord van familie en vrienden.

Tweede ervaring:
Eigenlijk was dat wel een hele leuke ervaring. Ik ging namelijk highlights zetten en eigenlijk vond ik dat best wel eng omdat mijn haar nog steeds dun was, maar ook wel weer leuk omdat ik dan iets andere kleuren in mijn haar zou krijgen! Nou goed, wij gingen er dus heen en we kwamen binnen en toen werd ik gelijk geholpen. Ze zette de highlights in mijn haar en dus moest ik daarna een tijdje wachten, maar mijn stiefmoeder bracht mij een tijdschrift dus ik had genoeg tijd. Na een tijdje kwam de kapper weer naar mij toe en mocht het worden uitgewassen. Dat was wel heel fijn gedaan. Ze deden heel zacht met mijn haar en de temperatuur van de kraan was echt perfect! Ook rook het zo ontzettend lekker. Na het wassen werd mijn haar gedroogd en toen het echt goed was opgedroogd, zag ik het effect van de highlights. Het zag er wel grappig uit, ik had er niets op tegen. En daarnaast was mijn haar super glanzend door het wassen! Mijn haar voelde ook nog eens heerlijk zacht!

Zoals jullie lezen hebben ik dus totaal verschillende ervaringen met de kapper en kan ik het beter van twee kanten bekijken. Ik moet er gewoon niet heen voor een knipbeurt voor mijn puntjes, maar kan er wel heen als ik bijvoorbeeld highlights wil zetten.

Nog even iets: Ik heb echt niets tegen de kapper, maar had gewoon een niet zo leuke ervaring en dat hoeft niet iedereen te hebben. Dat lag gewoon puur aan mijn ervaring. Maar ik heb ook een goede ervaring gehad, dus eigenlijk maakt het niet meer uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten