woensdag 8 januari 2014

Super lekkere en gezonde smoothie!

Eerlijk gezegd wil ik nog vaak (heel vaak) ongezonde dingen eten en drinken. Dat doe ik haast elke dag en eigenlijk is dat helemaal niet slim na al die feestdagen en naja, aangezien het nieuw jaar is, wil ik er wel op proberen te letten. Iets waarvan ik weet dat het toch niet gaat lukken, maar ik het altijd kan proberen. En sowieso is iets gezonds tussen snacks door voor mij ook wel prima. Zolang ik maar wat fruit eet bij de koekjes, geeft het mij een minder ongezond gevoel. Want als ik alleen maar koek en snoep en wat nog meer eet, voel ik me echt heel veel minder goed  dan dat ik er ook nog even een appel bij eet. Klinkt best raar zeker? Naja in ieder geval, ik wil dus iets lekkers maar gezonds hebben en dacht daarom aan een hele lekkere maar gezonde smoothie! (Meestal zijn die al best gezond aangezien er fruit in zit, maar deze is nog net iets gezonder)




Wat je nodig zult hebben: Blender, stukken fruit (kiwi, mango, appel en banaan ) wat rode sap en spinazie! Nee, nu moet je niet gelijk al afhaken. Ik weet dat heel veel mensen spinazie echt helemaal niet lekker vinden, wat ik overigens ook niet vind, maar je proeft het in deze smoothie nauwelijks! Als je het goed doet ten minste.

Naja het is vanaf hier heel simpel. Als je alles van hierboven voor je hebt liggen of gewoon in huis hebt, kan je het klaar maken. De spinazie zit een een grote zak en dat ziet eruit als grote bladeren. Die bladeren wil je heel klein hebben. Je moet het namelijk kunnen drinken of uitlepelen. Dus dat gaat in de blender. Net zoals de stukjes fruit die je gaat snijden. (daarmee bedoel ik de bovenstaande fruitsoorten)  en je voegt dus ook nog rode sap toe. (kopen bij de AH of C1000)
Als je dat allemaal klaar hebt en het is een sap geworden, is het als het goed is gewoon groen. Je moet zorgen dat je het kan drinken, maar meestal is dat toch net iets te zwaar, dus eet je het gezellig met een lepel.

Ik garandeer je: Het is heel erg lekker en de spinazie proef je niet eens! Eigenlijk proef je gewoon het fruit. En dat betekent niet dat je de spinazie weg moet laten. Dat is namelijk erg gezond en als je het toch niet proeft, kan je het er net zo goed bij doen!

Groetjes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten