dinsdag 7 januari 2014

Tips tegen sneller slapen

Ik heb best wel vaak last van moeilijk in slaap komen. Vooral de laatste tijd en dat is echt heel erg vervelend. Nu school weer bezig is, heb ik namelijk echt slaap nodig. Vroeg opstaan is niet echt mijn ding dus wil ik genoeg uren volmaken wat gemiddeld voor mijn leeftijd goed is (8 uur). Maar ik kom dus heel moeilijk in slaap en zo maak ik die uren niet vol. Natuurlijk kan ik eerder naar bed gaan, maar dat heeft toch geen zin. Dus hier zijn wat tips tegen sneller in slaap komen! Ik hoop dat het werkt.




1. Een halfuur voordat je gaat slapen of eerder, neem je een banaan. Klinkt heel gek, maar in bananen zitten stoffen die het melatoninegehalte goed helpen. (Melatonine: een stof die wordt gemaakt door de pijnappelklier. De stof zorgt voor een natuurlijke ondersteuning voor een gezonde nachtrust)

2. Juiste slaaphouding: Je slaapt op je zij of rug! Als je op je buik slaapt, zorgt het ervoor dat je je nek automatisch ook zijwaarts moet draaien en dat kan overlast bezorgen.

3. Een oogmasker opzetten helpt ook tegen beter slapen. Het zorgt namelijk dat je geen licht meer ziet en het heerlijk donker is.

4. Rustige activiteiten voor het slapen helpen ook. Zo ontspannen je spieren namelijk beter dan dat je iets actiefs doet. Ook tv kijken of iets met elektronica kan je beter niet doen. Lees een tijdschrift of boek!

5. Als je langzaam met je hoofd van de linkerzijde naar de rechterzijde gaat, kan dat ook helpen om sneller in slaap te komen. Je moet wel zorgen dat je van de bewegingen die je maakt, ook bewust bent. En nogmaals: langzaam heen en weer bewegen.

6: Muziek! Bij mij helpt muziek altijd heel goed tegen snel slapen. Zorg dan wel dat je wat rustigere nummers draait.

Dit waren de tips! Er zijn er nog heel veel op internet te vinden, dus als dit niet genoeg was, zal ik nog maar eens zelf kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten